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Methods of Marketing Mix Management

Lecture

 Instructor: Prof. Hernán Bruno, Ph.D.
 Date, Time & Room: see KLIPS for lecture and practical

Content

This course covers different methods of Marketing Mix Management. It consists of lecture and exercise sessions. In the first part, you learn how to design market research projects. The second part deals with fundamentals of sampling and data collection methods. The third part of the lecture examines measurement and questionnaire design. In the fourth part, we investigate univariate and bivariate analyses. Usually, the course includes guest lectures by practitioners that link its contents to practical issues.

Learning Objectives

  • Design and implementation of market research projects,
  • Evaluation of different sampling methods,
  • Discussion of different ways to measure theoretical marketing constructs,Design of questionnaires,
  • Discussion and evaluation of different data collection methods,Basic concepts of hypothesis testing,
  • Multivariate methods to support marketing-mix decision problem,
  • Regression analysis,
  • Conjoint analysis,
  • Segmentation analysis

Examination

The examination form is a written exam of 60 minutes.The exam can only be answered in English.  

Examination dates see KLIPS -> Wirtschafts- u. Sozialwissenschaftliche Fakultät -> Prüfungstermine

Please keep in mind that you need to register for the exam during the given registration period. It is NOT possible to register after the registration period. Note that no responsibility is taken for the correctness of the information. Please refer to the Examination Office for all examination-related questions.

Zum Bestehen der Veranstaltung muss eine schriftliche Prüfung abgelegt werden. Diese Prüfung dauert 60 Minuten. Bitte beachten Sie, dass die Prüfung nur auf Englisch abgelegt werden kann.

Prüfungsdaten siehe KLIPS -> Wirtschafts- u. Sozialwissenschaftliche Fakultät -> Prüfungstermine

Bitte beachten Sie, dass Sie sich nur innerhalb der vorgegebenen Fristen für die Klausur anmelden können. Es ist NICHT möglich, sich nach Ablauf der Frist nachträglich anzumelden. Es wird keine Verantwortung für die Richtigkeit der Informationen übernommen. Bitte informieren Sie sich beim Prüfungsamt über alle klausurbedingten Fragen.

Exam inspection

Date and conditions for applying to the exam inspection of SM Marketing I / Methods of Marketing Mix Management can be found here.

Transfer of credits / Anrechnung

Courses completed in degree programmes at other universities can be recognized for course credits (Anrechnung). It is important that the course has similar learning objectives, content and level as Methods of Marketing Management (MMM). In particular, this means:

  1. A focus on market research, analytics, and data collection and not on strategy, tactics, branding or other marketing functions.
  2. MMM is a methodological course dealing with data collection, statistical tests, regression and causality. Courses that can be credited for this module should contain primarily sessions dealing with some of the following: sampling, primary data, secondary data, t-test, chi-squared test, causal analysis, regression, sales models, conjoint or cluster analysis. External courses will not follow this mix of topics exactly, but the set of topics should be in the same spirit (e.g., machine learning).
  3. The students taking the external course should learn skills such how to evaluate sampling techniques, perform statistical tests, interpret regression results, etc.

Please refrain from submitting applications for courses that do not remotely match this description. If in doubt, apply for the course credit, but we’ll reject the application right away if we see that the course deals with unrelated topics such as  “brand management” or “digital advertising” and does not deal with method.Further information here.

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Kurse, die in Studiengängen an anderen Universitäten absolviert wurden, können für die Anrechnung von Kursen anerkannt werden. Wichtig ist, dass der Kurs ähnliche Lernziele, Inhalte und ein ähnliches Niveau wie Methoden des Marketingmanagements (MMM) hat. Dies bedeutet im Einzelnen:

  1. Der Fokus liegt auf Marktforschung, Analytik und Datenerhebung und nicht auf Strategie, Taktik, Branding oder andere Marketingfunktionen.
  2. MMM ist ein methodischer Kurs, der sich mit Datenerhebung, statistischen Tests, Regression und Kausalität beschäftigt. Kurse, die für dieses Modul angerechnet werden sollen, sollten sich mit einigen der folgenden Themen befassen: Stichprobenziehung, Primärdaten, Sekundärdaten, t-Test, Chi-Quadrat-Test, Kausalanalyse, Regression, Verkaufsmodelle, Conjoint- oder Clusteranalyse. Externe Kurse werden sich nicht genau an diese Themenmischung halten, aber der Themenkomplex sollte im gleichen Sinne sein (z. B. maschinelles Lernen).
  3. Studierende, die den externen Kurs besuchen, sollten Fähigkeiten erlernen, wie z. B. die Bewertung von Stichprobenverfahren, die Durchführung statistischer Tests, die Interpretation von Regressionsergebnissen usw.

Bitte reichen Sie keine Bewerbungen für Kurse ein, die nicht im Entferntesten dieser Beschreibung entsprechen. Im Zweifelsfall beantragen Sie die Anrechnung des Kurses, aber wir werden den Antrag sofort ablehnen, wenn wir sehen, dass sich der Kurs mit nicht verwandten Themen wie „Markenmanagement“ oder „digitale Werbung“ befasst, und nicht mit der Methode. Weitere Informationen hier.