skip to content

Concepts of Marketing Mix Management

Lecture (14266.0200 - Lecture ) 

            Instructor: Dr. Jan Klostermann

            Dates & Times Summer Semester 2024: see Klips 

Exercise (14266.0201)

            Instructor: Robert Bootz
            Dates & Times Summer Semester 2024: see Klips

Content

This lecture examines the different concepts of Marketing Mix Management. In the first part of the lecture, we define the product and discuss the management of new and established products. The second part deals with the management of prices. In the third part, we cover several types of communication management such as advertising, new media and promotion. Usually, the course includes guest lectures by practitioners that link its contents to practical issues.

Learning Objectives

  • Identify decision problems of product innovation, pricing, and communication,
  • Develop and analyze strategies for brand management and new product introductions,
  • Discuss pricing strategies and behavioral aspects of pricing,
  • Evaluate the applicability of different communication tools,
  • Apply theories in order to derive implications for the effects of pricing and communication,
  • Learn different methods to determine optimal prices and marketing budgets.

Examination

The examination form is a written exam of 60 minutes.The exam can only be answered in English.  

For exam dates please refer to Klips 'Prüfungstermine'.

Please keep in mind that you need to register for the exam during the given registration period. It is NOT possible to register after the registration period. Note that no responsibility is taken for the correctness of the information. Please refer to the Examination Office for all examination-related questions.

Zum Bestehen der Veranstaltung muss eine schriftliche Prüfung abgelegt werden. Diese Prüfung dauert 60 Minuten. Bitte beachten Sie, dass die Prüfung nur auf Englisch abgelegt werden kann.

Die Prüfungstermine finden Sie in Klips unter 'Prüfungstermine'.

Bitte beachten Sie, dass Sie sich nur innerhalb der vorgegebenen Fristen für die Klausur anmelden können. Es ist NICHT möglich, sich nach Ablauf der Frist nachträglich anzumelden. Es wird keine Verantwortung für die Richtigkeit der Informationen übernommen. Bitte informieren Sie sich beim Prüfungsamt über alle klausurbedingten Fragen.